Oversikt over oppgaver/forslag til fremgangsmåte
Se oversikten under «Arkivstruktur i testmiljøet» for opplysninger struktur, hvor mange objekter som skal opprettes per type og hvilke attributter og referanser de skal ha.
Struktur for arkiv, arkivdel og klassifikasjonssystemet FUP
-
Opprett fup.csv
-
Skriv kode for å opprette en minimal struktur: arkiv med arkivskaper, arkivdel, klassifikasjonssystem «FUP», og noen klasser i dette klassifikasjonssystemet
Opprett objekter
-
Skriv kode for å opprette entiteter: 1 arkiv med arkivskaper, klassifikasjonssystem «FUP», 1 arkivdel, 1 klasse, 1 saksmappe, 1 journalpost, 1 dokument, 1 dokumentversjon, 1 dokumentfil (enklest mulig, færrest mulig attributter). -
Utvid koden til å inkludere alle nødvendige attributter (sakspart, dokumentflyt, EksternId, osv.) -
Skriv kode for å opprette dokument og dokumentversjon til en journalpost (hoveddokument og vedlegg). -
#7: Bruk refEksternId slik at applikasjonen kan ha oversikt over hva som er opprettet av saksmapper, journalposter og dokumenter. Det er ikke mulig å finne antall objekter av en type med API-et uten å hente opplyusninger om alle sammen, så vidt jeg vet. -
Skriv kode for å opprette fundament: Arkiv, Arkivskaper, Series, Classification System, Class. Egenskapene for disse objektene skrives til en fil som applikasjonen henter opplysningene fra -
Skriv kode for å opprette saksmappe og journalpost samt tilknyttede og underordnede objekter (korrespondansepart, dokument osv.) for en arkivdel -
Skriv kode for å opprette mappe og basisregistrering samt tilknyttede og underordnede objekter (korrespondansepart, dokument osv.) for en arkivdel -
Skriv kode for å opprette moetemappe og moeteregistrering samt tilknyttede og underordnede objekter (korrespondansepart, dokument osv.) for en arkivdel
Det er nok å bruke én administrativ enhet inntil videre.
-
Legg til funksjonalitet slik at applikasjonen kan opprette et visst antall med objekter av de forskjellige typene -
Legg til funksjonalitet slik at applikasjonen kan fortsette dersom kjøringen blir avbrutt -
Effektiviser applikasjonen ved å bruke bulkoperasjonerNei, det er noe annet.
Navn på saksmapper/journalposter/dokumenter
-
Opprett fup_stikkord.csv
-
Lag en CSV-liste med strenger som kan brukes som verdi for saksmappe.tittel
,journalpost.tittel
ogdokument.tittel
(potensielt ogsåmoetemappe.tittel
ogmoeteregistrering.tittel
). Bruk strenger frafup_stikkord
og for eksempel Faker: (én kolonne) [tilfeldig ord] + [ord fra fup-stukkord.csv] (for eksempel «hus søknad om tilrettelegging»). Vi skiller ikke mellom hvilke navn hver av typene kan ha. -
Skriv kode for å bruke disse strengene (for tittel) når saksmapper, journalposter og dokumenter opprettes.
Personer
-
Skriv kode for å lage CSV-liste med fnr. og navn som kan brukes for korrespondansepart
,flytTil
og så videre: enten med tilfeldige 9 siffer og ord for fornavn og etternavn eller med opplysninger fra Tenor. NB: Det kan hende at vi må hente brukernavn fra en liste over testbrukere (som utfører ytelsestestene). Nok med 100 rader i første omgang, senere 975 000 rader. -
Skriv kode for å bruke disse strengene når objekter opprettes -
Skriv kode for å opprette klasser i klassifikasjonssystemet «Person» for disse personene
#3 er løst: Administrative enheter
Etter at-
Skriv kode for å lage en liste med administrative enheter -
Skriv kode for å bruke listen med administrative enheter ved oppretting av saksmapper og journalposter opprettes. -
Skriv kode for å skrive de administrative enhetene i OrgReg til Documaster