Skip to content
Snippets Groups Projects
README.md 1.18 KiB
Newer Older
Torstein Strømme's avatar
Torstein Strømme committed
# Mitt program

Marianne's avatar
Marianne committed
Mastermind spilles av 1 spiller som skal gjette en kode beståede av 4 farger. Det er 6 forskjellige farger; rød, blå, gul, grønn, rosa og magenta. Den hemmelige koden kan bestå av flere forskjellige farger, men farger kan også gjentas. Spilleren har 8 forsøk på å gjette den hemmeliige koden. Etter hvert gjett får spilleren tilbakemelding i from av "black pins" og "white pins". Antall svarte pinner symboliserer hvor mange farger som er riktige og itillegg riktig plassert. Antall hvite pinner er for hvor mange farger som er riktige men plassert på feil posisjon. Spilleren får ikke hvite hvilke farger tilbakemeldingen gjelder for.

For å starte begynner spilleren med å velge 4 farger ved bruk av museklikk. Første runde begynner øverst. For å angi svaret må spilleren trykke på "guess"-knappen. Tilbakemeldingen blir så gitt som beskrevet tidligere. Spilleren vinner dersom han/hun gjetter riktig på 8 gjett eller mindre. Hvis ikke har spilleren tapt.
Marianne's avatar
Marianne committed


# Video
Marianne's avatar
Marianne committed
https://youtu.be/PnvqZsVhHHU


# Referanser
Jeg har brukt og modifisert Torstein Strømme sin clickable-grid. Jeg har også gjenbrukt grid klassen og alle tilhørende klasser fra da jeg lagde Tetris i sem1.