@@ -14,7 +14,7 @@ I denne labben vil vi implementere et program med bruk av INF100-konsepter, men
## Stein Saks Papir
Det vellkjente spillet *Stein Saks Papir* var et eksamensspørsmål i [INF100 vår 2020](https://mitt.uib.no/courses/29690/files/3490285/download?wrap=1)(oppgave 14). I denne labben vil vi implmenetere det samme programmet, men istedenfor det velkjente Python-språket vil vi bruke Java.
Målet med denne labben er å lære dere Java-syntaks. Hvis du ikke husker alle programmeringskonseptene fra INF100 og trenger en oppfriskning så har vi implementert [Stein Saks Papir i Python](https://git.app.uib.no/ii/inf101/22v/tutors/lab1/-/blob/master/RockPaperScissors.py).
Målet med denne labben er å lære dere Java-syntaks. Hvis du ikke husker alle programmeringskonseptene fra INF100 og trenger en oppfriskning så har vi implementert [Stein Saks Papir i Python](https://git.app.uib.no/ii/inf101/22v/students/lab1/-/blob/master/RockPaperScissors.py).
### Oppgave
Skriv et Java-program hvor et menneske spiller mot datamaskinen. Mennesket skal bli bedt om deres valg av stein, saks eller papir i konsollen, mens datamaskinen skal velge tilfeldig mellom de tre valgene. Mennesket skal bees om de ønsker å spille videre etter hver runde. Score'en til begge spillerne skal lagres og presenteres utgjennom alle rundene. All input fra mennesket skal valideres og ikke tillate at programmet kræsjer på feil input (se runde 3).